منوی دسته بندی

پنج توصیه قبل از خرید کولر گازی

نکات مهم قبل از خرید کولر گازی
48 / 100

1-متراژ

برای نصب کولر گازی مهم ترین نکته متراژ می باشد، شما باید قبل از خرید و نصب کولر گازی دستگاه متراژ را اندازه گیری کنید و با توجه به متراژ دستگاه را تهیه کنید، در صورت خرید و نصب دستگاه در متراژ های غیر استاندار مشکلات زیادی اعم از سوخت کمپرسور،سرمایش ضعیف، مصرف برق بالا و…. برای شما پیش می آید.

جدول زیر تا حدودی می تواند در این نکته به شما کمک کند.

2-نوع کاربری

این نکته را در نظر داشته باشید در صورت تغییر کاربری از مسکونی به تجاری متراژ های جدول بالا تغییر می کنند.

با توجه به حضور نفرات بیشتر در محیط های تجاری و اداری و رفت و آمدها و وجود دستگاه های گرما ده مثل انواع روشنایی ها و لامپ ها و سیستم های کامپیوتری و نوع معماری محیط های تجاری و اداری طرفیت دستگاه ها باید محیط های مسکونی متفاوت باشند و ظرفیت بالاتری تهیه شود.

3-برق

باید به نکات برقی نیز توجه کرد، بهتره قبل از خرید و اتخاب نوع کولر حتما برای این موضوع فکری کنید.

با توجه به اینکه در برخی از مدل ها برق دستگاه ها سه فاز می باشند و یا تک فاز این در عین حال ساده و خیلی مهم می باشد.

نکته دیگر در خصوص برق ، ورودی برق اصلی دستگاه می باشد که در مدل های جدید که اینورتر می باشد برق از کندانسور یا همون یونیت بیرونی به دستگاه وارد می شود و در برخی از دستگاه ها برق از یونیت داخلی یا همون پنل وارد دستگاه می شود.

قبل از خرید دستگاه حتما ورودی برق دستگاه چک شود که سیم کشی ساختمان شما برای چه دستگاهی کشیده شده.

4- تعداد نفرات و وسایل گرما زا

تعیین مقدار مشخص سرمادهی برای یک فضا شاید خیلی دقیق نباشد چرا که وضعیت فضای موجود تعداد دستگاه های گرما زایی که در فضا وجود دارد و تعداد نفرات در محیط قابل پیش بینی دقیق نمی باشد، اما میتوان بصورت تخمینی بررسی نمود.

5- لوله کشی و جانمایی دستگاه

برای نصب کولر گازی باید به موارد زیر فکر شود و نکات چک شود تا بعد از خرید دستگاه مشکل نصب نداشته باشید.

1-محل نصب یونیت داخلی(پنل دستگاه)

2-محل نصب یونیت خارجی(موتور دستگاه)

3-مسیر لوله کشی رفت و برگشت دستگاه

4- لوله تخلیه آب یا رطوبت (شیلنگ درین)

برای نصب یونیت داخلی نقطه ای را انتخاب کنید که عرض محیط باشد تا به توضیح برودت مناسب و پرتاب باد کمک کند،از نصب دستگاه در زیر درب های سرویس بهداشتی و در گوشه های دیوار و بالای تلوزیون(TV) و… خودداری کنید.

محل نصب یونیت خارجی باید در محیطی باشد که کاملا تهویه مناسب به جهت خروج گرما را داشته باشد و بتواند فاصله های استاندارد را رعایت کند، یونیت خارجی نقش بسیار مهمی در بازدهی کولر دارد.

جهت زیبایی در نصب می توان از قبل لوله کشی را داخل دیوار کشیده، ولی باید حتما استاندارد های لازم و سایز لوله مناسب با دستگاه را تهیه کنید، درصورت عدم توجه به استاندارد ها در هنگام نصب با مشکلاتی روبرو میشود و باعث خرابی دیوار، کاغذ دیواری و درمواردی باعث لوله کشی مجدد می شود.

یکی از بروز مشکل متعدد در کولر گازی های نشت آب از یونیت داخلی آن ها می باشد که دلایل زیادی دارد اما یکی از دلایل عمده عدم توجه به لوله تخلیه آب در هنگام نصب و قبل نصب می باشد،که شیب و محل تخلیه مناسبی ندارد اگر میخواهید از این موضوع رنج نبرید حتما قبل خرید و نصب با یک کارشناس مشورت کنید.

adminsar وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *